گروه بین المللی طرح و ساخت پرساگروه بین المللی طرح و ساخت پرساگروه بین المللی طرح و ساخت پرسا
88361960
به ما ایمیل بزنید
گروه بین المللی طرح و ساخت پرساگروه بین المللی طرح و ساخت پرساگروه بین المللی طرح و ساخت پرسا

ارزیابی دوره ای ابنیه

  • خانه
  • ارزیابی دوره ای ابنیه

نظارت ابنیه و تاسیسات

در خصوص پروژه هایی که در حال ساخت میباشند، وجود سیستم نظارت عالیه می تواند باعث گردد که پروژه بتواند با کمترین میزان خطا پیاده سازی و اجرا گردد. این موضوع که در قالب حضور فیزیکی کارشناسان گروه بین المللی پرسا در محل برای چندین بار با توالی زمانی مناسب می باشد؛ باعث می گردد کلیه نکات ریز و جزئی در حین اجرا به کارفرما و مدیر اجرائی اعلام گردد. و در مواردیکه روند اجرا با طراحی ارائه شده مغایرت دارد در همان لحظه بررسی شده و تصمیم اصلاحات لازم صورت پذیرد.  این موضوع برای کنترل کیفیت اجرایی پیمان کاران از سوی کارفرما توسط یک تیم تخصصی بسیار مفید می باشد.

پس از تایید نقشه های معماری، سازه و تاسیسات ( فاز 2)  پروژه وارد مرحله ساخت ( فاز 3) می شود. در این مرحله به دقت اجرایی بالایی نیاز می باشد. از این رو و جهت رفع ایرادات احتمالی در حین ساخت، بازدید و نظارت دوره ای می تواند دقت عملیات اجرایی را بالا ببرد. .یکی از مواردی که در این بازدیدها چک می شود، ابعاد دیوارها می باشد. طول دیوار ها پس از اجرای نازک کاری باید کاملا مطابق با نقشه باشد. این دقت به خاطر ابعاد و تعداد تجهیزات آشپزخانه صنعتی است که از قبل مشخص و چیدمان شده و در صورت کاهش طول دیوار جا نمایی تجهیزات با مشکل مواجه می شود. علاوه برآن در صورت تغییر در ابعاد تعریف شده فضا ها، در عملکرد کارکنان آشپزخانه اختلال به وجود می آید. ارتفاع قسمت های مختلف نقشه نیز از قبل در نقشه مشخص شده که این ارتفاع مطابق با استاندارد بوده و نباید تغییری داشته باشد. نوع مصالح مورد استفاده در ساخت دیوار و سقف ها نیز از اهمیت بالایی برخوردار است. مصالح مورد استفاده در نازک کاری باید مطابق با نقشه اجرا شود. رنگ و ضخامت این مصالح مورد بررسی قرار می گیرد. این مصالح و متریال باید منطبق با استانداردهای بهداشتی باشد.

علاوه بر نظارت بر ابنیه، تاسیسات مربوط به تجهیزات آشپزخانه نیز باید مطابق با جا نمایی در نقشه های برق و مکانیک اجرا شده باشد. در بازدید تاسیسات برق، اجرای سیستمهای روشنایی، پریز های برق، پریز تلفن، سیستمهای صوتی، دوربین مدار بسته، سیستم اتصال زمین، برق رسانی و کابل کشی، تابلو برق و..چک میگردد.

در بازدید تاسیسات مکانیکی پروژه، اجرای لوله کشی های آب و فاضلاب، تخلیه هوا، آتش نشانی، تهویه مطبوع، جانمایی تجهیزات در بام و موتور خانه و.. مورد بررسی قرار می گیرد.

موارد مرتبط با این همه این نقشه ها در هنگام اجرا و پس از اتمام کار با نقشه ها تطابق داده شده و در صورت مغایرت بین نقشه ها و کار اجرایی، این مشکلات با راهکارهای فنی مرتفع میگردد. این نظارت توسط کارشناسان خبره گروه بین المللی پرسا برنامه ریزی و انجام میگیرد.

نظارت عالیه و تخصصی بر اجرا:

جهت رفع مشکلات و مسائل اجرایی حین ساخت پروژه نیاز به نظارت دوره ای و تخصصی می باشد؛ که شامل موارد زیر می باشد:

  • رفع عدم انطباق طراحی و ساخت و نظارت بر چگونگی پیاده سازی و ساخت.
  • ارزیابی کیفی متریال هایی که منطبق با استانداردهای آشپزی صنعتی باشد
  • کنترل، بازرسی و انطباق جزئیات اجرایی معماری
  • کنترل نازک کاری
  • نظارت، کنترل کلیه بخش های سازه تاسیسات مکانیک و الکتریک
  • رفع مشکلات اجرایی با ارائه پیشنهاد فنی- تخصصی

پیام بگذارید