گروه بین المللی طرح و ساخت پرساگروه بین المللی طرح و ساخت پرساگروه بین المللی طرح و ساخت پرسا
88361960
به ما ایمیل بزنید
گروه بین المللی طرح و ساخت پرساگروه بین المللی طرح و ساخت پرساگروه بین المللی طرح و ساخت پرسا

استاندارد ایمنی و بهداشت، آموزشی و دانشگاهی، تألیفات

استاندارد رستوران و کیترینگ:

در حوزه فنی و مهندسی طراحی کیترینگ ها منطبق بر اصول ایمنی و بهداشت بین المللی بوده و طرح همزمان تحت نظارت سرممیز و ارزیاب بهداشتی انجام می گیرد لذا پروژه قابلیت اخذ گواهی تأییدیه استانداردهای بین المللی را دارد. این گواهینامه ها نشان از سطح بین المللی بوده و به سطح کیفی و کمی پروژه کمک کرده و از نظر تبلیغات، جلب و اعتماد مشتریان بسیار مهم است و رئوس آن شامل موارد ذیل است:

  • استاندارد Codx39
  • استاندارد GMP
  • استاندارد SFBB
  • گواهینامهISO 14001
  • گواهینامه ISO 22000
  • گواهینامه HACCP

همچنین این شرکت در راستای تکمیل خدمات خویش امکان آموزش، استقرار و اخذ گواهینامه ایمنی و بهداشت از شرکت های بین المللی (C.B.) را نیز فراهم ساخته است.

استاندارد و ایمنی:

در حوزه فنی و مهندسی طراحی کیترینگ ها منطبق بر اصول ایمنی و بهداشت بین المللی بوده و طرح همزمان تحت نظارت سرممیز و ارزیاب بهداشتی انجام می گیرد لذا پروژه قابلیت اخذ گواهی تأییدیه استانداردهای بین المللی را دارد. این گواهینامه ها نشان از سطح بین المللی بوده و به سطح کیفی و کمی پروژه کمک کرده و از نظر تبلیغات، جلب و اعتماد مشتریان بسیار مهم است و رئوس آن شامل موارد ذیل است:

/ Codex39 / GMP/ SFBB  گواهینامه  / ISO 14001 گواهینامه /ISO 22000  گواهینامه HACCP

تربیت ارزیاب رستوران:

این دوره در راستای طرح ملّی نشان کیفیت خدمات واحدهای صنفی یا طرح ستاره دار شدن رستوران ها طراحی شده است. طراحی این دوره با توجه به عضویت این شرکت در کمیته علمی و فنی طرح ملی انجام شده است و هدف از آن برگزاری دوره آموزشی کوتاه مدتی است که ارزیاب های تخصصی بتواند در بازدیدهای انجام شده از رستوران ها بتوانند چک لیست امتیازدهی را تکمیل نموده و به کمیته اجرایی (اتحادیه صنف دارندگان رستوران، رستوران های سنتی و سلف سرویس های تهران) کمیته نظارت (شورای اصناف کشور) و کمیته علمی (مرکز مطالعات و بهبود بهره وری مؤسسه مطالعات و پژوهش های بازرگانی) ارسال نماید.

طراحی این دوره در محورهای ذیل می باشد:
  • استاندارد های ایمنی و بهداشت.
  • مدل های ارزیابی و تعالی.
  • نحوه ارزیابی و سنجش شاخص ها.
  • مدیریت رستوران.
دوره دانشگاهی کیترینگ

در دوره دانشگاهی کیترینگ هدف تهیه و تدوین دوره های آکادمیک می باشد؛ تا دانشجویان و متقاضیان در حوزه های مرتبط با آشپزی صنعتی بتوانند به صورت علمی و عملی کلیه مطالب و فرآیند را فرا گیرند. مخاطبان این دوره کلیه پرسنل حوزه های ذیل می باشند:

  • مراکز اقامتی و گردشگری و تفریحی (هتل، مهمانسرا، هتل آپارتمان، مراکز اقامتی و سوئیت ها).
  • مراکز صنعتی و تجاری غذایی (رستوران، فست فود، کافی شاپ).
  • کیترینگ ها دریایی، زمینی، هوایی، ریلی و … .
  • حوزه درمانی شامل بیمارستانها، درمانگاه ها و کلیه مراکز درمانی.
  • کلیه سلف سرویس ها دانشگاهی، نظامی، سازمان های دولتی، نیمه خصوصی و خصوصی، پالایشگاه و پتروشیمی.

کتاب آشپزی صنعتی:

تدوین، جمع آوری و تألیف این کتاب به مدت ۲سال به طول انجامید. لازم به توضیح است که برخی از منابع این کتاب از کتب آشپزی صنعتی خارجی استفاده شده است که با فرهنگ و آداب و سنن کشورمان تطبیق داده شده و هماهنگ گردیده است.

در این کتاب اطلاعات تخصصی از ابتدای راه اندازی آشپزخانه و رستوران مشخصاً از طراحی و تهیه منو، طراحی آشپزخانه، تجهیزات، انبار، آماده سازی، تولید، جدول وزن ها و احجام، سرویس دهی تا اصطلاحات بین المللی آشپزی گنجانده شده است.

تشریفات و پذیرایی در همایش:

تشریفات از کلمه شرف به معنای علو و بزرگی گرفته شده است و در فرهنگ لغت معین به معنی “مراسم و پذیرایی آبرومندانه” تعبیر می شود. در حالت کلی نحوه رفتار صحیح و حساب شده همراه با نظم و سازماندهی که حاوی نزاکت می باشد تشریفات نام داردیا به عبارتی اصول و ارزشها و قوانین و آیین نامه هایی که ناشی از سنن ملی و عرف بین المللی برای تعامل و همکاری میان کشورها باشد و هرجا که مهمانی حضور داشته باشد اعم از خانه یا اداره، همایش یا سمینار، جشنواره، مراسم تودیع و معارفه، مهمانی های رسمی و غیر رسمی تشریفات حرف اول را می زند چرا که برخورد مناسب با مدعوین و رعایت حال آنها از همه ی جهات در موفقیت یا عدم موفقیت آن فعالیت می تواند موثر باشد.

تشریفات و پذیرایی در مراسمی چون همایش که تعداد افراد زیادی در آن شرکت می کنند از درجه اهمیت خاصی برخوردار است. اولین شروع کار همایش آماده کردن مقدمات دعوت، استقبال(حمل و نقل)، اسکان، پذیرایی، بدرقه (هدیه) می باشد که در قالب برنامه ریزی صحیح می تواند به تحقق بپیوندد. آماده کردن دعوتنامه ها، جمع آوری اطلاعات مهمانان، پذیرایی، حمل و نقل و… مراحلی است که بسیار مهم بوده و قصور و کوتاهی در یک مرحله عواقب ناخوشایندی در مراحل بعدی ایجاد می کند.

نظر به اهمیت دعوت و داشتن آمار دقیق حضار می تواند از ایجاد هر مشکلی در پذیرایی جلوگیری نماید. همایش یکی از گردهمایی های بسیار مهم بوده که می باید با برنامه ریزی دقیق توسط مدیر اجرایی و تشریفات صورت گرفته و تمام نکات ریز و درشت از دید یک مسئول تیزبین خارج نشود. نتیجه عملکرد صحیح مدیر اجرایی و تشریفات موجب موفقیت آن همایش خواهد بود که این مستلزم یک آموزش صحیح قبل از همایش برای برگزار کنندگان باشد.

تشریفات و پذیرایی در رستوران:

در کشور ما و اغلب کشورهای دنیا رستوران محیط مناسبی برای صرف غذا و ارائه خدمات به مشتریان می باشد. وقتی گرسنه هستیم و نیاز به خوردن غذا داریم برطرف کردن این نیاز در درجه اول قرار دارد که هر شخصی به انتخاب خود از رستوران های مختلفی (گران تا ارزان) استفاده می کند ولی هدف اصلی یک فرد از رفتن به رستوران، دریافت خدمات و سرویس مناسب و با کیفیت می باشد وگرنه غذا در هر جایی قابل خرید و مصرف است. وقتی رستورانی را انتخاب می کنیم و از قبل برنامه ریزی می کرده تا در یک روز معین در آنجا به اتفاق کسانی حاضر شویم اولین موضوع مهم کسانی هستند که در آن محل ارائه سرویس می کنند. نزاکت و برخورد مؤدبانه پرسنل رستوران و نحوه صحیح پذیرایی آنها از درجه اهمیت خاصی برخوردار است. زیرا اگر غذا با کیفیت بالا بوده اما نحوه ارائه آن غیر حرفه ای باشد باعث نارضایتی مشتری خواهد شد. آموزش پخت و پز، پذیرایی، رفتار و گفتار پرسنل می تواند یک رستوران را در این صنعت، ماندگار نگه دارد و خلاف این موضوع نیز صدق می کند همه برای دریافت یک غذای با کیفیت همراه با احترام به رستوران می رویم وگرنه هرجای دیگری نیز می توانیم غذا بخوریم. نهایتاً داشتن فن تشریفات (رفتار پذیرایی همراه با نزاکت) برای پرسنل یک رستوران بسیار ضروری بوده و باعث بقاء و ماندگاری آن رستوران خواهدبود.

تشریفات و پذیرایی در جلسات اداری:

تشکیل جلسات در سازمان ها و ادارات جزء لاینفک کارهای سازمانی می باشد. اجرای درست مذاکرات، جلسات، سخنرانی ها در هر زمینه، در ادارات دولتی یا غیر دولتی بسیار حیاتی می باشد. زیرا رفتار و عملکرد هر سازمان در مقابل سازمان دیگر یا درون سازمانی ناشی از تفکّر و استراتژی و سیاست های جاری آن بنگاه بوده و نشانه شأن آن مجموعه است. جلسات اداری با هدف های متعدّدی تشکیل می گردد که رعایت حدود تشریفات و پذیرایی از اهمیت و درجه نخست برخوردار است. نحوه پذیرایی پرسنل خدماتی در جلسات، نحوه گفتار و رفتار اعضاء، محیط مناسب در جلسات از مرحله استقبال از مهمانان تا بدرقه آنان همه و همه از درجه اهمیت بالایی برخوردار می باشد. مقدمات برگزاری جلسات اداری اگر اصولی و درست انجام شود و تمام جوانب کار (گرما، سرما، نور، تهویه، نوشت افزار، نوع پذیرایی و مبلمان و…) در نظر گرفته شود آن جلسه با موفقیت به پایان خواهد رسید که این وظیفه مدیر اجرایی یا مدیر تشریفات آن سازمان می باشد.

چه بسا جلساتی برای امضاء قراردادهای مهم تشکیل شده است اما به دلیل رعایت نکردن اصول تشریفات و پذیرایی در شأن آن جلسه به تفاهم و توافق منجر نشده است. بنابراین ضرورت داشتن این علم و آگاهی از مقوله تشریفات و پذیرایی میتوانیم سازمان را در نیل به اهداف متعالی به موفقیت رساند که این مقوله مستلزم آموزش علمی و فنی مورد نیاز می باشد. بتوانیم در تمامی جهات کاری و اداری به موفقیت دست پیدا نمائیم که این مقوله مستلزم آموزش های علمی و فنی می باشد.

ناظران ارشد مراسم ویژه و همایش:

نظارت بر حسن انجام کار از اهمیت ویژه ای برخوردار می باشد. چه بسا ممکن است برنامه ریزی و تدارکات و آموزش قبل از هر مراسم ویژه ای انجام گیرد اما به دلیل عدم نظارت نیروهای متخصص و کارشناس یک سازمان، آن مراسم با شکست مواجه شود. شرح وظایف ناظران ارشد در مراسم ویژه از قبل می باید تدوین شده و طبق زمان بندی معین انجام شود. به عنوان مثال کسی که ناظر ارشد حمل و نقل در یک مراسم رسمی است موظف است از قبل راننده ها را آموزش داده، اشکالات فنی ماشین ها را برطرف نماید، در صورت ایجاد اشکال فنی در وسایل حمل و نقل در روز اجرای مراسم ویژه ماشن رزرو در نظر گرفته باشد تا سریع جایگزین کند، مسیرها را شناسایی نموده تا در حداقل زمان مهمانان ویژه به محل برگزاری مراسم برسند. با توجه به نکات گفته شده پی به اهمیت نظارت برده و مصمّم خواهیم شد قبل از برگزاری هر مراسم ویژه (رسمی) تمام تمهیدات لازم را بعمل آوریم چرا که اگر مراحل مختلف یک مراسم بخوبی کارشناسی نشود و پیش بینی های لازم صورت نپذیرد آن مراسم با شکست مواجه خواهد شد. آگاه سازی ناظران ارشد و ارائه شرح وظایف ایشان برای برگزاری مراسم ویژه و آموزش صحیح ایشان می تواند باعث موفقیت و رسیدن به هدف در یک همایش باشد.

پیام بگذارید