گروه بین المللی طرح و ساخت پرساگروه بین المللی طرح و ساخت پرساگروه بین المللی طرح و ساخت پرسا
88361960
به ما ایمیل بزنید
گروه بین المللی طرح و ساخت پرساگروه بین المللی طرح و ساخت پرساگروه بین المللی طرح و ساخت پرسا

تدوین رسیپی کارت

تهیه و تدوین رسیپی کارت:

وجود رسیپی کارت در پروژه هایی که تولید آنها بیش از 300 الی 350 پرس غذا در وعده می باشد، نتایج ذیل را در بر خواهد داشت:

  • استاندارد سازی پخت به صورت صنعتی استمرار و ثبات طعم و مزه کلیه غذاها طبخ شده
  • کنترل دقیق انبارها شامل مواد اولیه، ثانویه، خروج یا فروش غذا
  • محاسبه دقیق قیمت تمام شده در هر لحظه بسته به شرایط روز بازار

پس از نهایی شدن منو توسط کارشناسان و سر آشپزان شرکت پرسا و مشتری، بایستی رسیپی کارت تمامی غذاها تهیه و تدوین شود. تنظیم رسپی کارت مهم ترین قسمت هر رستوران، فست فود، کافی شاپ می باشد. رسیپی کار هویت طعم و مزه در یک آشپزخانه صنعتی می باشد که نباید نادیده گرفته شود.

به نحوه ی ارائه ی غذا و پرزنتیشن غذا که نوعی امضا برای مجمعه رستوران و کترینگ به شمار می آید محسوب می شود، رسپی کارت به همان نحوه ی استاندارد سازی و دیزاین هم گفته می شود که مراحل آن به ترتیب زیر است:

  • طعم سازی و سمپلینگ: ابتدا پس از نهایی کردن منو بایستی طعم سازی شده و نمونه غذا تهیه سود. پس از تست کردن آن توسط افراد متخصص و خبره و اعمال اصلاحات لازم در ترکیب، جزئیات، ادویه، مقدار و غیره رسیپی کارت قابل تدوین خواهد بود.
  • منو و ترکیب مواد در منو: به صورت کامل منو شرح داده می شود که چند درصد پروتئین و کربوهیدرات و غیره داخل منو میباشد. ( این قسمت اختیاری می باشد)
  • بازده مواد اولیه: این منو برای ظرفیت چند نفر در نظر گرفته شده است برای 4 نفر یا 1000 نفر و بر طبق ظرفیت و تعداد باید بازده ی مواد اولیه در رسپی کارت کاملا بیان و مشخص شده باشد و بیان شود.
  • ترکیب مواد اولیه: یکی از قسمت های اصلی رسپی کارت همین بخش می باشد؛ که وزن و مقدار تمام مواد غذایی و سایر اقلام به صورت کامل در آن ذکر خواهد شد و اندازه ی تمام غذاهای موجود در منو حتی ادویه ها در آن ذکر می شود و میزان استفاده از آنها و مدت زمان پخت آنها (حتی رست کردن یا روش پخت آنها) هم با دقت فراوان در این قسمت نوشته می شود.
  • دستور نگهداری: برای کترینگ های هواپیمایی، قطارها و… دستور نگهداری مخصوص خود لازم هست و حتی در برخی از رستوران ها برای دسر ها و بعضی مواد اولیه بعد از نیم پز شدن روش نگهداری خاص و مخصوصی باید در نظر گرفته شود که در رسپی کارت این امکان را می دهد تمام این شرایط را کامل در اختیار داشته باشیم.
  • دستور آماده سازی سس: غذا ها و سالاد هایی که با سس های مخصوص خود سرو میشوند و رسپی این سس ها به صورت کامل در رسپی کارت قید می شود.
  • دستور تهیه گارنیش: در برخی از غذا ها گارنیش سرو می شود که به صورت مخصوص مرینیت می شود دستور پخت و تهیه ی آن منحصر به فرد همان مجموعه ی خاص می باشد که در رسپی کارت درج خواهد شد.

و در نهایت بشقاب کردن و دیزاین و تزئینات که با تصاویر در رسپی کارت درج می شود و سر آشپر و کمک سر آشپز مجوعه حتی اگر تغییر کند باز هم رسپی و غذای مجموعه کیفیت خود را حفظ کرده و به فعالیت خود ادامه می دهد چون با رسپی کارت مجموعه امضا مخصوص خود را دارد. کلیه این خدمات توسط کارشناسان گروه بین المللی پرسا انجام می گیرد.

پیام بگذارید